MARKA İSİMLERİ

Bir markaya isim vermek

Posted on: Şubat 4, 2009

Murat Şaylan‘ın 9/10/2007’de blogundaki bir makalesinden:
—————————————-
İster büyük bir kurum olsun ister küçük bir mağaza, ister bir hızlı tüketim ürünü olsun ister bir ara mal, ister bir fabrika olsun ister bir hizmet firması, ister bina olsun ister proje, ister film olsun ister kitap, ister yarışma olsun ister web alanı, bir ticari varlığa isim vermek hiç kolay değildir ve kolay da olmamalıdır.

Ticari varlıklarımıza/değerlere isim verirken genellikle çok düşünmeyiz. Halbuki markalaşmak, sürekli büyümek ve yüzyıllara meydan okuyan bir değer yaratmak istiyorsanız, isim seçerken çok iyi düşünmeniz ve karar vermeniz gerekir.

“Alabileceğiniz en önemli pazarlama kararı, bir ürüne ne ad vereceğinizdir”

Jack Trout

Her marka, ilgi görmek, hatırda kalmak, bilinir olmak, müşterinin ilk tercihi olmak için yola çıkar. İyi bir marka ismi bulmak, markalaşmanın en önemli parçalarından biridir. Doğru marka ismi sizi rakipleriniz karşısında maça 1-0 önde başlamanızı sağlar.

“İyi bir marka ismi nasıl olmalıdır?” sorusunun literatürdeki cevaplarını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

Telaffuzu kolay olmalı, kulağa hoş gelmeli, kolay anlaşılır olmalı, sesli ve sessiz harflerin yan yana gelmesinden oluşmalı, yazılması kolay olmalı
Bellekte kolaylıkla yer edinebilecek ilginçlikte olmalı, çarpıcı ve dikkat çekici olmalı
Rakiplerin adlarına benzememeli. Başka sektörden adlara da benzememeli. Nadir olmalı
Türkçe karakterler içermemeli, az heceli olmalı
Hiçbir dilde kötü ve ters anlam içermemeli
Negatif olmamalı
Tescili ve alan adı müsait olmalı
Ürünün yararlarını öne süren bir içeriğe veya anlama sahip olmalı, ürünün niteliklerini düşündürmeli, hedef kitlede doğru çağrışım yapmalıdır.
hedef kitlenin değer yargılarına ters düşmemelidir.
Kategori ile ilgili olmalı, yapılan işle uyumlu olmalı
Yarar içermeli

“Kötü bir isim, kötü bir algıyı beraberinde getirir”

Al Ries

Piyasadaki markaları yukarıdaki kriterlere göre puanlandıracak olsak bir çoğu sınıfta kalırdı. Elbette, sınıfta kalanların bazılarının bilinirlikte ve satışta başarılı olduklarını görürdük. Bu başarı için çok bedel (sermaye, emek, zaman vb…) ödediklerini de tahmin edebilirsiniz. Doğru marka ismi sizi hedeflerinize daha kolay ulaştıracaktır.

Doğru ismi bulmak için, bilinçli firmalar şirket içinde çalışma grupları oluşturmaktadır. Reklam ve halkla ilişkiler ajanslarını çalıştırmaktadırlar. Interbrand, Landor gibi Branding (kurumsal kimlik) ajanslarını tutmaktadırlar. Marka tescil firmalarından öneriler istemektedirler. Marka danışmanlarının görüşlerini almaktadırlar.

Bazı firmalar isim önerileri bulmak için çalışanların veya müşterilerin veya halkın katıldığı yarışmalar düzenlemektedir.

İsim önerileri getiren yazılımlar bile mevcuttur. Söz konusu yazılımlara gerekli bilgileri girdiğinizde bir tuşa basarak binlerce isim önerisi alabilmektesiniz. Bu tip yazılımlar marka tescil şirketlerinde mevcuttur.

Doğru marka ismi binlerce öneri sayesinde veya ilhamla değil, çok aşamalı ve yaratıcı çalışma süreci sonunda bulunabilir. Kurucusu olduğum danışmanlık firması Referans Noktası (www.referansnoktasi.com), isim bulma konusunda da müşterilerine hizmet vermektedir. İsim bulma çalışması yaparken aşağıdaki aşamaları kat ederek yol almanızı tavsiye ediyoruz.

Birinci Aşama

Öncelikle isim vereceğiniz ticari değerin; tanımı, müşteriye sunduğu faydası, vizyonu, hedef kitlesi, konumlandırması, kişiliği nedir, net bir şekilde belirleyin. İsim verilecek şeyi (firma, ürün, hizmet…) enine boyuna inceleyin. Fiziksel ve duygusal içeriğini araştırın. Müşterilere ne sattığınızı, ne sunduğunuzu, nasıl faydalı olduğunuzu tekrar tekrar düşünün. Varlık sebebinizi netleştirin.

“Her marka ismi; fonetik yapısı, anlamı ve çağrışımlarıyla markanın kimliğini ve tüm değerlerini temsil eder/etmelidir. Bu nedenle marka isim seçimi, markalaşma serüveninin ilk stratejik adımlarından biridir. Öyle ki, markanızı konumlandırmadan önce verdiğiniz bir marka ismi, konumlandırma stratejinizi belirleyebilecek, sınırlandırabilecek kadar önemli rol oynar. Yine, yeniden konumlandırma (re-positioning) süreçlerinde de isimden bağımsız hareket edemezsiniz.”

Selim Tuncer

İkinci Aşama

Markaya isim vermeden önce gelecekteki marka mimarinizin şemasını çıkarın. İleride hangi ürünleri üretebilirsiniz, hangi firmaları kurabilirsiniz? Onlara başka bir ad mı vereceksiniz? Alt ürünleriniz/modelleriniz olacak mı? Başka segmentler için de marka yaratacak mısınız? Gelecekte kuracağınız şirketlerin adları ne olabilir? Holdinginize ne ad verirdiniz? Tüm bu ve benzeri sorulara cevaplar üretmeden isim bulmaya kalkışmayın.

Üçüncü Aşama

İsim önerileri bulmadan önce yapmanız gerekenler.

· İsim bulmaya çalışmadan önce direkt ve endirekt rakiplerinizin listesini çıkarın. Bu rakiplerin alt, üst ve yan markalarının listesini de çıkarmayı unutmayın.

· İşinizi tanımlayan kelimeler, kavramlar, söylemler, sloganlar bulun. İşinizle alakalı terimler, kelimeler, kavramlar, cümleler bulun.

· Bunları bir tahtaya yazın veya post-it’lere yazarak duvara yapıştırın.

Dördüncü Aşama

Şimdi isim önerilerininiz liste halinde sıralayın. Hiçbir önerinizi elemeden yazın. Öneriler üzerinde tekrar düşünün ve yeni öneriler bulun. İsim önerileri için şu kaynaklardan yararlanın; İnternete bağlı bilgisayar, Ansiklopedi, Dil Sözlükleri (Türkçe, İngilizce, Fransızca, İtalyanca, Latince), Mitoloji Sözlüğü, Deyimler sözlüğü, Atasözleri sözlüğü, Kavram sözlükleri… Başkalarından isim önerileri isteyin. (Onlara brief vermeyi unutmayın. Önerileri elemeden yazın)

Önemli Not: İsim önerileri listesi oluşturma işini beyin fırtınası, beyin haritalama, yarışma, anket gibi yöntemlerle de yapılabilirsiniz.

Beşinci Aşama

Yüzlerce öneri içeren listeyi harf sırasına göre sıralayın. Rakiplerinizi çok andıranları eleyin. Uluslar arası uygunluğu olmayanları eleyin. Kalan isim alternatiflerinden fonetik, semantik ve tipografik açılardan uygun olmayanları eleyin. (Marka adının ses özellikleri, anlam özellikleri ve yazıya dönüştüğündeki görünüm özellikleri önemlidir.) Fonetik eleme için isim önerilerini yüksek sesle okuyun. Kulağa hoş gelmeyenleri, telaffuzu zor olanları eleyin. 4 heceden fazla olanları eleyin. Semantik eleme için sözlük ve Google kullanın. Anlamı olumsuz ve argo olanları ve işin özünden uzak isimleri eleyin. Tipografik eleme için logo yapımına uygun olup olmadığına bakın. Yan yana 3 ve daha fazla sessiz harf veya sesli harf içerenleri eleyin. Şimdi short-list’iniz hazır. (En az 20 isim önerisi içermelidir)

Önemli Not: Beğenmediklerinizi veya çok farklı bulduklarınızı elemeyin. Bekleyin.

Altıncı Aşama

Kısa listedeki isimlerin tescil durumlarını araştırın. (Bu araştırma için http://www.turkpatent.gov.tr sitesini kullanabilirsiniz) Tescilli olanları eleyin. Kalanların alan adlarını araştırın. (.com, .com.tr, .net veya .biz adreslerinden en az biri boş olanlar kalsın, diğerlerini eleyin.) Elinizde en az 5 isim kalmış olmalı.

Önemli Not: 5 isimden daha az kaldıysa, dördüncü aşamaya geri dönün ve yeni isim önerileri bulun.

Yedinci Aşama

Bu 5 isim için etrafınızın (yaklaşık 20 kişinin) görüşünü alın ve isim önerilerinizi 3’e indirin. Bu kişiler arasında üst düzey yöneticileriniz de olsun. Anket veya beyin fırtınası yöntemini kullanabilirsiniz.

Önemli Not: Görüşünü aldığınız kişilere elenen isimlerin listesini de (eleme nedenlerinin de yazılı olduğu) vermenizde fayda var.

Sekizinci Aşama

3 alternatiften birini seçmek için hedef kitlenizin görüşünü alın. Bunun için araştırma şirketi kullanın. Veya siz karar verin.

Önemli Not: Bir marka adı, pazar ve müşteri araştırmaları sonucunda netleştirilmelidir.

(Siz de bu aşamaların hakkını verirseniz iyi bir isim bulabileceğinizden emin olabilirsiniz.)

Günümüzde bir numaralı sorun, ticari varlığınız için kullanabileceğiniz bir adın var olup olmadığıdır. Yeryüzündeki şirket sayısı 200 milyon, tescilli marka sayısı 40 milyonun üzerindedir. Sizin aklınıza gelen bir isimin başka bir girişimci tarafından kullanılıyor olması ihtimali çok yüksektir. Standart bir sözlüğün sözcük sayısı yaklaşık 100 bindir. Türkçe, İngilizce, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Latince sözlüklerini üst üste koysanız size 1 milyon kelime ancak sunar. Ki bu sözlüklere sizden önce bakıp bu 1 milyon kelimeyi kullanan epey bir girişimci olduğunu çok rahatlıkla söyleyebilirim.

Genelde girişimciler bir markaya isim verirken kendi soyadlarını kullanmayı severler. Şirket ve marka isimlerine aile isimlerinin verilmesi sadece Türkiye’de değil, bütün dünyadaki aile yönetimi ağırlığı olan şirketlerde görülmektedir. Örnek: Disney, Toyota, HP (Hewlett-Packard), Benetton, Koç, Sabancı, Eczacıbaşı, Doğan

Bana sorarsanız, asla hiçbir ürününüze ve/veya hizmetinize aile adınızı vermeyin. Bu markalama stratejisi sayesinde, söz konusu şirketlerden birini sattığınızda veya kapadığınızda elinizde kalan şirketleri/markaları olumsuz etkileme ihtimalini ortadan kaldırmış olursunuz. Üstelik aile adını verdiğiniz markayı gelecekte iyi fiyata satamayacağınızı unutmayın.

İlk şirkete aile adını vermeniz durumunda dahi, sonradan kurduğunuz şirketlerin adını farklı koymanız daha doğrudur. Tüm şirketleri bir arada toplayan ana şirket (holding) oluşturmaya karar verdiğinizde aile adınızı kullanabilirsiniz. Bu durumda aile adına sahip şirketlerin adlarını değiştirmeniz daha uygun olacaktır.

Birden fazla iş kolunda şirkete sahip olmayı amaçlayan bilinçli iş adamları genellikle soyadlarını kurdukları şirketlere ve ürünlere vermezler. Böylece aynı markaya sahip bir sürü şirket ve ürün ortaya çıkmamış olur. Soyadlarını ileride kuracakları “Holding” benzeri ana şirkete saklarlar.

Farklı alanlardaki şirketler için birbirinden farklı isimler bulmak Marka Mimarisi açısından uzun vadede daha doğru bir markalama stratejisidir.

İsim vermek için sözlükleri kullanamıyorsak, soyadımızı kullanamıyorsak, markalar için sözcük bulamaz hale gelmemiz uzak değildir, diye düşünüyor olabilirsiniz. Merak etmeyin. Yaratıcı düşünce isim bulma zorluğunun da üstesinden kolayca gelebilmektedir.

Ne mutlu doğru ismi bulabilene!

104 Yanıt to "Bir markaya isim vermek"

bana bu konuda yardımcı olacağınız kanaatım ve inancımla bu msj mı yazıyor yardımlarınızı bekliyorum .arabamla meyve suyu sıkıp satmak istiyorum fakat isim bulamıyorum lütfen engin bilgi ve fikirlerinizi benimle paylaşın .mesela aroma vitamın portakal çağrıştıracak enerji ve sususluu hatırlatıcak bir kaç isim gibi .sonsuz sevgilerimle…

tabela işleri

tarihi bir çarşıda gümüş kuyum ve çeşitli aksesuar takılar üzerine bir mağaza açmayı planlamaktayım buna uygun bir isim uygun ne olabilir bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.teşekkürler.

yazılarını okudum çok güzel harika görüşleriniz var .antalya larada özgürlük bulvarındamağaza açıyorum .isim bulamadım öneriniz için teşekkür ederim

halı zuccacıye evtekstılı ve elektırıklı ev aletlerı sektorunde falıyete geçmek uzere olan sırketımıze marka olmaya musaıt bır ısım arıyoruz bır kac uygun ısım bulduk fakat hepsı tescıl edılmıs (35. sınıf)

Bizda bu ısın ıcınde olunca ınsanın kafası karısıyor aslında en ıyısı dısardan bırınden yardım ıstemek olduguna karar verdık ve ılk tekılerde mukemmel ornekler cıktı (maalesef hepsı tescıl edılmıs)

bu konuda bize yardımcı olabılırmisiniz
saygılarımla

Merhaba yazınızı okudum aslında şuan nette rasgele isim arıyordum bir mağza isminin bu kadar önemli olacağını tahmin edememiştim yazılarınızdan çok etiklendim ve şuan kafam çok karışık.Babam yıllardır bebek mağazası işi yapıyordu ve ismi çetin bisikletti daha sonra ben devraldım ve gürkan bebe yaptım şimdi bir arkadaşımızla ortak olduk ve kısmet olursa çok güzel bir bebk mağzası veya marketi gibi birşey açıyoruz tek sorunumuz burdaki herkesinki gibi bir isim eğer bu konuda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum.Mağazamızda saattığımız ürünler bebek beşikleri,çocuk arabaları,yürüteçler emzik biberon lar zıbın hastane çıkışları yani kısacası bebek üzerine herşey diyebilirim.Bizim aklımıza hemen bebek dünyası veya çocukların dünyası gibi isimler geldi ama onlarda kullanılıyor bu konuda yardımıza çok ihitiyacım var kısmette iki gün içinde bunu halletmem gerekiyor.Herşey için sağolun fikirlerinizle bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.

Taşımacılık ve turizm sektöründe faaliyet gösteren bir firma için karıştırmadığım mitoloji kalmadı. Aslında sektörü temsil etmeyen kurumsal her alanda uygunluğu bulunan ( web alanı, reklam, logo, ) ve register alabileceğim bir marka oluşturmaya çalışıyorum. Yaratıcı fikirlere ihtiyacım var.

ben perde dikim atölyesi açmak istiyorum çok değişik bir isim arıyorum en kısa zamanda bana yardımcı olursanız memnun olurum kendim terziyim ev tekstilinde en lüks model perde çeşitleri imal ediyorum bulacağımız isim benim için çok önemli çünkü bu ismin ileriye doğru yapacağım işin başarısını göstereceğine inanıyorum
— yardımınızı bekliyorum saygılarımLa ..

biz işyeri ismi arıyoruz yardımcı olursanız memnun oluruz şimdiden teşekkürler

oncelıkle merhabalar…

bız 0-14 yas bebe ve cocuk ımalatına baslamaktayız.bu yas aralıgına hıtap edecek bır marka ısmı arıyoruz.yaratıcı fıkırlere ıhtıyac duydugumu belırterek, sımdıden tesekkurlerımı sunuyorum .

mrb ben yeni market açıyorum ve bu konuda markalaşıp işimi büyütmek istiyorum ama isim konusunda bir çözüm üretemedik yardımlarınızı beklerim

merbaha bayan kuaför salonu acıyorum fakat isim bulamadım yardımcı olursanız sevinirim tşklr

ev tekstil sektöründe kullanmak için bir marka ismi arıyorum ve karar veremedim yardımlarınız belkiyorum

merhaba,kısmetse erkek giyim mağazası açıyorum,ancak daha sonraki aşamada bayan ve çocukda buna dahil olabilir.mağazama isim bulma konusunda çıkmazdayım.anlamlı çarpıcı ve söylenişi,akılda kalıcılığı kolay bir isim bulamadım.bana fikir verebilirseniz çok sevinirim tşklr

mrb yazdıklarınız okudum güzel şeyler ama bnm sorunum izmirde bayan küaförü acıyorum ama isim bulamadım egzantirik bişey olsun istiyorum lütfen bana yardımcı olursanız sevinirim

mrb benimki sizlerden ççççooooookkkk farklı bir sorun öğretmen ödev olarak bir market ismi bulmamızı istedi (puan verecek ,bu puan karnemize geçecek) lütfen yardım edinnn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

merhabalar fikirleriniz cok güzel ama buna ramen ben hala yeni kuracagım sirkete bir carpcı isim bulamadım.reklamcıyım türizm ve seyehat acentesi ismi arıyorum,yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim,,,,

Merhaba,
Doğa ve Su Sporları
Aktivite, Organizasyon ve Danışmanlık Hizmetleri sunan bir firma kurmak üzereyim. Aslında bir kısaltma marka ismi buldum fakat bir kaç kişiden olmusuz eleştiri aldığım için marka ismini tekrar gözden geçirme kararı aldım. Bununla birlikte kısaltma marka ismi kullanarak “Dosak Team” adında bir marka ismi oluşturduk. Fakat değişikliğe ihtiyaç var sanırım, bilinçaltında kalıcılık sağlamam gerektiği düşüncesindeyim bana marka adı olarak öneri veya yardımınız dokunacağına inanıyorum. Yazınızı tamamen okudum ve en son “Dosak Team” oluştu ama hala işte bu diyebileceğim bir isim bulamadım. Yardımlarınız bekliyorum. Saygılarımla…

merhaba bende buradaki herkez gibi yeni açacağımız işyerine isim bulma derdindeyim. yazınız çok etkileyici.. biz digital kopyalama merkezi açmayı(copy center) planlıyoruz . bulunduğumuz yerde bu işi yapan yerlerin sayısı fazla (çizgi,bilgi,3p vs.) sizin yukarıda saydığınız özelliklere sahip bi isim bizi ön plana çıkarmada oldukça yardımcı olacaktır önerilerinizi uygulayacağım ama sizdende bir isim önerisi almak istedim yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler

takı ve aksesuar dükkanımıza isim arıyoruz. bu konuda yardımlarınızı bekliyorum

takı ve aksesuar dükanıma güzel bir isim arıyorum.hepinizin yardımını bekliyorum.

isim bilemem ama takı ve aksesuar da yardımcı olabilirim …

Yazılarınız gerçekten çok bilgi verici. ben bayanlara hitap eden aksesuar,ayakkabı ve kıyafet satmayı düşünüyorum.mağazayı yaptırdım fakat ismini bulamadım lütfen acil yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden çok teşekkür ederim.

merhaba leblebi imalatı ve kuruyemiş işiyle uğraşmaktayım inanın iki yıldır marka üzerine araştırma yapıyorum iki tane marka ismi buldum ama onlarda isim benzerliğinden iptal oldu artı paramızda yandı işimize uygun bir marka ismi bulursanız minnettar kalırım sayğılarımla

sayın yetkililer yeni dekarasyon yaptıgım ve kat ilavesi yaptıgımm mobilya firmasına isim aramaktayım katıle ve tarzı yasatacak bir isim bulamadıgımdan sizlerden yardım istıyorum şimdiden yardımlarınız icin tesekkur edrim

tekstil fabrikama isim arıyorumm

merhabalar 2 gün sonra reklam ajansı kuruyorum… isim konusunda seçmiş olduklarım başkaları tarafından kullanıldığı için o isimleri kullanamıyorum. isim konusunda bana yardımcı olursanız çok sevinirim saygılarımla …!!!

mrb.optik üzerine mağaza açıyorum.Elit olması adına oldukça gayret gösteriyorum ancak ismin önemi büyük bu konuda sizden yardım almak istiyorum. OPTİK kelimesinin geçmesi zorunlu ama ……… optik olacak bilemiyoruz.şimdiden teşekkürler.

yeni bir marka yapicam. magaza acicam ama isim bulamiyorum. yardimci olabilirmisiniz?

yeni bir marka secmeliyim cok unlu olmali disney gibi ama farkli olsun cok guzel bi isim olsun lutfen yardim edin 1 aydir dusunuyorum olmuyo lutfen yardim edin. calismalar basladi,ekibimiz calisiyo ve hersey yolunda gidiyo biz isim bulmadan calisiyoruz.soyledigim gibi isim bulamadik.nerdyse unutuyodum bu cocuklar icin oyuncaktan ayakkabiya,giysiden yiyeceklere,oyun CD lerinden istedikleri tum seylere….

cevap bekliyorum…

Merhabalar, ben çocuk mağazası işletiyorum fakat bağlı olduğum ad bir markaydı, artık bu markadan çıkma ve dükyanımızın ismini değiştirme kararı aldık. Sizce mağazamıza dikkat çekici, cocukların seveceği nasıl bir isim koyabiliriz? En kısa zamanda bize yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler..

baskı.gaza bezi ,ipek bezi (polyester) serigrafi kumaşı dokuması
yapıyoruz .
yer istanbul
bana yardımcı olursanız sevinirim

ben engin kaya ve arkadaşım dogan pekdogan adında bir arkadaşım var onunla ortak işyeri açmayı düşünüyorum otomatik kepenk alüminyum sistemleri ile ilgili işyeri için isim bulamyıroruz ve ismin güzel logosunu bize bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim

bebek osası nobilya imalatı açmayı düşünüyorum isim için yardımcı olursanız sevinirim

merhabalar;

herkesin derdi gibi benimde derdim isim bulmak. kullanmış olduğum isim tescilli olduğundan artık kullanamıyorum. 35.g. sınıfında faaliyet gösteren firmama isim aramaktayım. yaklaşık bir aydır gece gündüz bu işle uğraşıyorum. o kadar abarttım ki logomu artık kendim yapabiliyorum . programı çözdüm. ama isim yok. sabahı çağrıştıracak eve servise dayalı bir işletme burası. aklınıza bi fikir isim gelirse benimle paylaşırsanız sevinirim.

ilginize alakanıza şimdiden teşekkür ederim.
herkese bol şans hayatta.

Çok faydalı bilgiler vermişsiniz, bu bilgiler için insanlar bir sürü ücret ediyorlar, teşekkür ederiz.

merhaba bir koltuk firmasının patentli ismi var ama bayilikler verildiği için ek isim tarzında isim arıyoruz..mesela (tarsus vitrin ) gibi bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.

Merhabalar ben kozmetik imalatına başlamak istiyorum fakat bulduğum,düşündüğüm markalar kullanılıyor.bana güzel bir marka ismi lazım .bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.saygılar

Merhaba Tesadüf bu siteye rastadım birden aklıma CİCİ-BİCİ ADI Geldi Sanırım bu isim Muhallebici vede davetiye üzerine var

mrb size yazılan yorumları okudum çok kişiyede yardımcı olmuşsunuz umarım banada yardımcı olacaksınız. ev tekstili ve aksesuarlaı üzerine kendi bölgemde bir iş yeri açıyorum. bunun için bana markalaşmaya yakışır karakteristik özellik taşıyan bir kaç isimle yardımcı olursanız memnun olurum….şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar

yatak ve baza toptan mağazası açacağım fakat isim bulamadım bana yardımcı olurmusunuz saygılarımla

Web siteniz çok güzel olmuş başarılarınızın devamını dilerim

merhaba, optik dükkanı açacağız fakat isim bulamadık bu konuda güzel bir isim önerir misiniz? teşekkürler..

slm arkadaslar maza acmayı dusunuyorum bayan gıyım uzerıne ama bır ısım bulamadım ılgı cekıcı herkesın aklında kalması gıbı bır ısım bana yardımcı olursanızz tsk ederım saygılarımlaa

mrb arkadaslar ben yenı maza acmak uzereyım ama bır ısım bulamadım cogu ısım benzerlıgı nedenıyle koyamadım o yuzden zor durumdayım bana yardımcı olursanızz ck tsk eder mınnettar kalırızz ılgı cekıcı olması akılda kalması gıbı bana yardımcı olun saygılarımlaa.

Mrb bende bu arkadaşlar gibi isim arıyorum :( yardımcı olurmusunuz. Pilav ve lokma evi için .çok sevnirim.
teşekkürler şimdiden…..

Merhaba
italyan ve çin makarnaları üzerine bir işyeri açıyorum,isim bulma konusunda ciddi sıkıntı yaşıyorum ,fikirlerinizle bana destek olursanız çok sevinirim.

selamlar giyim magazası için güzel bir isim bulabilirmisin teşekürler

kılasık erkek mağazama marka nıtelığıne kolayca ulaşılabılınıcek bı ısım arıyorum yardımcı olursanız cok mutlu olucam tsk ederım

arkadaslar benım uruumede isim bulabilirmıyız…….

benım urunume nasıl bir marka bulabilirizzz….

kuaför salonu açıcam isinde zorlanıyorum akılda kalıcı ve telaffuzu kolay fransızca bir isin istiyorum yardımcı olursanız sevinirim

kozmetik mağazası açıyorum..bir marka oluşturamadım.yardımcı olursanız sevinirim

Bende İstanbul Bahçelievlerde ev yemekleri açacagım fakat isim bulamadım bana isim bulabilirmsiisniz.

slm
yeni bir iş kurmaktayım işin içeriği seramik satışı iç mimarlık ve uygulama hizmetleri …zamanla işin hacmi büyüyecek tabiki markalaşmak adına başlangıç için İŞYERİ İSMİ önemli bu konuda hata yapmak sürekli isim arayışı içinde olmak istemiyorum …bu konuda fikirlerinizi rica ediyorum

slm bir beyaz eşya bayiiliği açıyorum ama ismine hala karar veremedim yardımcı olursanız sevinirim…

giyim magazası acmayı düsünüyorum isim hakkında yardımcı olabilirmisiniz

Slm. bende market tim içın isım arıyorum.şımdiden tsk.edrm

iyiakşamlar ben bi salça fabrikası kuracağım bana patentini alabileceğim bir isim önerirseniz sevinirim

SELAMLAR BANYO AKSESUAR FİRMASINA GÜZEL BİR İSİM BULABİLİRMİSİN TŞK

PEMBEPROJE.com ve ISTANBLOW.com isimleri cazip fiyatlara satılıktır..

arkadaşlar çok yararlı bilgiler veriyor ve paylaşıyorsunuz çok teşekkür ederiz.sizlerden ricam bebek bezi için uygun bir isim öneriniz varsa paylaşırsanız çok seviniriz..

merhaba eğer kısmet olursa şirket açacam ondan için bir güzel isim gerek lütfen bir isim bulun

Merhaba,
Ciğer kebap salonu açtım ama isim konusunda hala birşey bulamadım. birçok yerde ciğerci +şahıs ismi kullanılmaktadır. başka bir yerde ciğerimi ye diye çarpıcı bir isim kullanılmış. Benim de ismimin çarpıcı ve dikkat çekici olmasını istiyorum ama aklıma bir türlü çarpıcı olacak bir isim gelmiyor. Birkaç tane buldum ama onlar da tescilliymiş. Yardımcı olursanız sevnirim. Teşekkür ederim

Merhabalar yaklaşık 3 hafta önce çanta aksesuarları satan bir firma kurdum ve şirketime isim bulmada zorlanıyorum yazmış olduğunuz yazıyı okuyunca dikkatimi çok çekti gelişi güzel bir isim olmaması gerektiğini düşündüm….Nasıl yardımcı olabilirsiniz ilginiz için şimdiden teşekkürler….

selam. gelinlik dikimiyle ilgili bi işyeri açmak istiyorum.isimde bana yardımcı olabilirmisiniz. teşekkür edrim..

la arkadaş siz mal mısınız ? buraya isim arıyorum yardım edin diye yazılır mı? adam anlatmış işte kafanızı çalıştırıp bulacaksınız bir isim. her yazılan yoruma cevap arasaydı bu adminin anası ağlardı be. yurdumun avel insanlarına örnek işte aq bırakın olm siz dükkan açmayı falan gidin farmville oynayın

isim arıyorsanız size bikaç isim yazayım bakın begenin
gama volf beta meta vema nova prestij imaj mavi ecrin mina ebedi marka ivedi nas tua jön vega plazma şimdilik aklıma gelenler bunlar arkadaşlar umarım yardımcı olabilmişimdir…. esen kalın

kuruyemiş için isim arıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler

Merhabalar Biz kozmetik ile ilgili bir şirket kurmayı düşünüyoruz.Ben firmaya verilebilecek bir ismin patentini almak istiyorum.Ama isim bulmada sıkıntı yaşıyoruz. Yaratıcı isimlere ihtiyacımız var.Yardımcı olabilir misiniz

yumurta icin marka ariyorum

merhaba kendi işyerim içim mobilya dekorasyon yapıyorum çarpıcı akılda kalıcı kaliteyi anlatan bir isim arıyorum yardımcı olursanız sevinirim..

Bende yakın bir zaman da kuaför dükkanı acmayi dusunuyorum yardimci olursaniz cok mutlu olurum.

İSİM proje sistem konsept herşey hazır.AVM lerde süper iş yapcak bir fikrim var .ama zamanım cesaretim ve en önemlisi param yok.bu fikrimi satmak istiyorum.teşekkürler..kiader@hotmail.com

SULTANAHMET BUTİK HOTEL AÇIYORUM BANA GÜZEL İSİM İÇİN YARDIMCI OLURMUSUN

ben bir emlak ofisi açmayı düşünüyorum ama bir isim bulamadım yardımcı olur musunuz?

ne mal insanlarsınız burada insanlar ne paylaşmış siz isim arıyorsunuz biraz kendiniz olun bu kadar böcek olarak yaşamayın yeter be

ya bir insan buraya bilgilerinizi tecrübelerini aktarmış bu insan bu bilgileri tecrübeleri ne kadar sürede aldı neler yaptı ne okudu ne yedi ne içti hangi markalara referans oldu bunları bir düşünün birde nereden bu insan geciniyor birde öle düşünün neden size veya sizin firmanıza kafa yorsun kafa patlatsın kurcalasın karıstırsın önbelleği sunmuş zaten nasıl yapacagınızı anlatmış daha fazla yardımcı olmasını istiyorsanıza sizde fedakar olmalısınız diye düşünüyorum yanlışda düşünüyor olabilirim fakat bu kadar bedavacı olmayalım bende marka arastırması yapıyor butik olarak fakat lütfen bu kadar ticarete meraklısınız madem bu kadar girişimcilik için kanat çırpıyorsunuz bedavacı olmayalım kendimiz de hamura elimizi sürelim. assistance is free of charge at the mosque
(parasız yardım camide gecerli)

teflon tava tencere fabrikası için acil isim arayıroruz yardımlarınız için teşekkür ederiz.

slm ben suan iki katlı magaza hazırlıyorum bayan ve erkek az bi zamanım kaldı ve hala isim bulamadım cok tarz calısıcam bana bı türk ce isim bulursanız sevinirim saygılar

selamün aleyküm kalorifer doğalgaz ve su tesisatı dükkanı açıyorum iki ortağız dükkana isim arıyoruz isimlerimiz hüseyin ve yiğithan uygun isim bulabilen olursa bana dönsün . . . şimdiden teşekkür ederim

merhaba kolay gelsin toptan cep telefonu ve kontür satıışı için yer açıyorum 1 aydır güzel bi isim bulamadım lütfen yardımcı olurmusunuz ve buna uygun bi internet sitesi çok önemli

kot markası için güzel bi ism
yada isimler dökümanını yollarsanız patentini sizden alırım

slm arkadaslar ben ankarda yasıyorum kendıme aıt bır reklam sırketım vardı bır arkadasımla ortak oldum suanda kullandıgım yigit reklam adını degıstırmeye karar verdık ama bır turlu guzel akılda kalıcı bır ısım bulamadık anlıycanız terzı kendı sokugunu dıkemedı bu konuda bana yardımcı olana reklam ıslerınde bende ona yardımcı olcam:)) ılgınız ıcın sımdıden cok tşk ederım iyi calısmalar

bayan kuafr için güzel faklı ve çekici bir ism bulabilrmsnz..?

arkadaşlar burda sizinle ilgilenen kimse yok farkında değilmisiniz siz fikirlerinizi millete bedavadan veriyorsunuz siz başlamadan katbetmişsiniz gidin oturun evde

selam arkadaslar bende züccaciye dükkani acacagim isim ariyorum bulamadim ben dükkani almanyada acacgim almanlara yönelik olsun yardiminiza ihtiyacim var tesekkürler

merhaba turşu imalat haneme isim arıyorum yardımcı olabilirmisiniz tesekkurler.

merhaba saat mağzası için güzel bi isim arıyoruz ama bulamadık yardımcı olabilirmisiniz

saç ekim merkezi için ingilizce ve iki cümleden oluşan ve kullanımayan bir isim arıyorum .. önerilerinizi bekliyorum..

selamlar küçük bir mağaza açtık bayan üst grup ürünlerini konseptledik de işte bizde herkes gibi isim bulmakta zorlanıyoruz birde açtığımız çarşıda da bizim çizgimizden alternatifler çok ilgi çekici güzel ve farklı olması için yardımınıza muhtacız şimdiden teşekkürler herkese..

selamlar bende diğer arkadaşlar gibi isim konusunda sizden yardım istiyorum.Çiğ köfte zincirleri kurmak istiyorum isim konusunda yardımcı olabilirmisiniz.

Sadece bayanlara özel olacak aradıkları a’dan Z’ye herşeyi bulacakları kozmetik ve takı ağırlıklı bir mağaza açmayı planlıyorum.Dükkanın ismi konusunda karar veremiyorum hem akılda kalıcak,hem konsepti anlatacak,hem kulağa hoş gelecek isim arıyorum.Bana yardımcı olabilirmisiniz???

selamlar bende herke gibi sizden isim konusunda yardım istiyorum.ben Endistüriyel mutfak üzerine imalat yapıyoprum,İkinci bir şti ismine ihtiyacım var sizden bu konuda yardım istiyorum.

Arkadaşlar bu işten para kazanıyorum. Benden yardım değil, lütfen teklif isteyin. Ücrette anlaşabilirsek elbette size isim çalışması yaparım.

05454944544 ulasabılcegınız numaram işyerime isim ıstıyorum lokum fabrıkası acıyorum bu sıze bır teklıfdir ismi bul parayı konuşalım arayın sayın yönetici

inşşatla ilgili tüm malzemelerinin standının bulunduğu showroom magazası açacagım isim bulamıyorum insanlar ismi gördüğünde dikkat çekmeli malzemeler çelik kapı pimapen doğalgaz fayans mermer asansör duvar kagıdı asma tavan iç dekorasyon anlıyacagınız hepsi

Hatay Antakya’da Fransızlardan kalma mimariye sahip bölgenin en önemli ve tarihi yerinde bir butik otel açıyoruz.Otelimize isim bulamıyoruz.Bu konuda sizden hizmet almak isteriz.

bende bir isim arıyorum ama bulamadım tay üzeri bir magzam var ama isimini henüz bulamadım yardım ederseniz sevnrm

alyanschi.com sizce nasıl gümüş alyans için

Gayrımenkul ofisi açıyorum ancak iyi bir isim bulamıyorum lütfennn yardııım.! Şimdiden teşekkürler

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 38 takipçiye katılın

